Friday, February 13, 2009

aku yg salah

hari ni aku bengang dengan kelembapan, kenyanyukan dan kecuaian diri sendiri
disebabkan kekurangan diri tersebut aku jd sebak
jd aku menangis lg!(sket2 nangis)


klua ofis 12.05, sampai keta 12.15
baru sedar tertinggal barang penting
patah balik, round 3x cari parking
12.50 baru aku klua dr HKL


jd aku mmg patut nangis kan?


dalam keta sempat dgr tazkirah dr izi hj ali
aku tertarik dgn apa yg dia ckp
ringkaskan, lebih kurang mcm ni la:
kalau kita terlibat dgn perdebatan yg kita yakin kebenarannya (yakni yakin kita di pihak yg betul), dan kita mengalah maka Allah akan binakan kita sebuah rumah di tengah2 syurga.
dan sekiranya kita seorang yg baik akhlaknya, Allah akan binakan kita rumah di atas syurga.


jd tidak ada gunanya berdebat dgn org yg keras kepala kan?

5 comments:

  1. correct me if i'm wrong.is his words means..kite kene fight dlu,bru mengalah....atau trus berundur tanpa fight?cuz u said "jd tidak ada gunanya berdebat dgn org yg keras kepala kan? ".just curious.

    ReplyDelete
  2. yela sera.
    suda name pon perdebatan.
    DEBATE kate org puteh.
    hehe.
    luahkan dulu, tegak kan, then kalo xsudah2 jugak, mgalahla.

    hua3.
    yela rsnye.
    ahaks

    ReplyDelete
  3. 1)Orang yang kuat adalah orang yang dapat bersabar dan menahan kemarahannya ketika ia di dalam kemarahan.


    2)Orang yang menang adalah org yg sanggup mengalah dlm satu2 pertelingkahan semata-mata hendak menjaga hubungan mereka walaupun dia tahu yg dia berada di pihak yg benar...


    hehe..nampak mcm senang kn? tp bl nak buat tu,mcm ssh je...tp pe slhnye mencuba...


    "just my 2 cents"

    ReplyDelete
  4. sera & kak u:
    perdebatan mmg la kena fight dulu.klo x fight,mksudnya kita hnya mendengar.xla namanya perdebatan kan?

    lyter:
    setuju dgn lyter.
    so,ko jgn marah2 azie pasni.


    bg aku satu kepuasan bila kita mengalah,then pihak satu lg sedar dia salah.
    cukuplah kita sendiri tau kita betul.

    betul3 :)

    ReplyDelete
  5. btul3x(tgkla UpinIpin kat pawagam.gerenti besh!)Sampai satu masa,berdiam lebih baik.

    Teringat one quote in a movie, "it's not wrong to feel tired but never give up!"(lebih kurang bunyila...hehe)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...